måndag 19 mars 2012

Längesedan sist....

Det var alldeles för längesedan som det skedde en uppdatering här. Jag måste vara ärlig att säga att jag ledsnat på det här med att skriva plus att en annan del i det hela är att det helt enkelt inte funnits så mycket att skriva om.. tycker jag. Alla verkligheter kommer till en punkt där allt mer eller mindre känns som en "vardag".

Folk börjar ta sitt pick och pack och bege sig hemåt, eller vidare på andra äventyr. Man märker verkligen att det närmar sig slutet även för mig, för den här gången =) Och som ni alla vet så är det alltid jobbigt att lära känna nytt folk, för att sedan skiljas åt. Man skapar ett speciellt band med olika människor när man lever ett liv som jag gör dvs flyttar fram och tillbaka lite överallt. Vänner hamnar på helt skilda världar i slutändan. Det är en smäll man får ta, som helt enkelt tillhör livet jag lever... Inte alltid en dans på rosor, det finns jobbiga saker även i mitt liv, även om ni som läser min blogg inte upplever det så ;)

Slut med sentimentalitet.. Sedan senaste inlägget vet jag inte riktigt vad som hänt här. Ska fundera en minut sen återkomma....

...

Jo, sedan sist så har jag/vi blivit av med en livskvalitetshöjare - Hot Tuben!! Den lever inte längre. Den som hade blivit en del av min vardag, en älskling som man tar för givet, har försvunnit. R.I.P!!

Vi har dock begett oss till badhuset här i Revy 2 ggr hittills istället. Riktigt skoj har det varit. Genom att ha umgåtts med vissa sporrande individer så har jag i alla fall lyckats införskaffa lite mod och göra saker som inte fanns i mitt huvud före den här vistelsen. Idioti har jag tyckt om sådant.
I badhuset finns det en trampolin, där har jag tillbringat någon eller några timmar för att träna diverse flips. Där har jag bland annat försökt mig på en dubbel frontflip som jag misslyckats kraftigt med en gång med konsekvenser i form av enormt kraftig smärta över hela ryggen. Tror det enklast beskrivs genom att man föreställer sig att man får ett stenhårt rapp över ryggen med en träslev storlek XXXXXXXL. Gången efter försökte jag igen och då gick det bättre. Jag har också i stort sett lärt mig att snurra frontflip efterföljt av ett dyk. Sådana här saker skulle jag som sagt tidigare inte ens fundera på att försöka mig på.
Idag gick jag dock ett steg längre. Jag kan nog påstå att det är det mest radikala jag gjort hittills på skidor i alla fall. Jag har nämligen lyckats dra på mig en massa begär, saker som jag verkligen vill göra innan jag far hem. Jonte och Erik mobbar mig lite för min "lista" som jag har. Den inkluderar diverse saker som jag aldrig kommer hinna med. Jag har accepterat det i detta nu, men en del hinner jag säkert =)
Åter till det radikala. Det finns ett åk här som kallas för Swedish Ridge, ett bättre åk med brant terräng, glest med träd, rännor, lite pillows och något dropp. Jag har drömt och tänkt på att göra en backflip i ett av åken som finns där. Åket avslutas med ett dropp på 5 kanske 6 meter från en "kudde". Jag har hoppat där förut och det här är stället där jag drömt om min backflip. Idag så försökte jag... Jag stannade några meter ifrån takeoff, väntade på Rille och Oskar som skulle göra sina kameror redo. Skakade som aldrig förr, undrade vad fan jag håller på med? Hyperventilerade en stund tills jag blev lugn, sen åkte jag bara. Jag blev förvånad när jag lämnade kudden då det helt enkelt inte kändes som att hoppa från en kicker eller trampolin - fick inget gratis för att inleda rotationen, blev paff och tänkte att det här går ju aldrig.. Så jag slutade rotera och gav upp, bara slappnade av vetandes att det här kan gå riktigt illa. Jag hängde upp och ner i detta skede. Som tur var så landade jag på mina skuldrar och ingen skada skedd överhuvudtaget. Det finns bildbevis, kommer kanske inom kort. Kanske försöker jag igen, men då ska jag nog bygga upp en liten kick så inte injiceringen av rotationen blir så tung.

Haha, när jag sitter här och reflekterar över det jag gör/gjort så blir jag paff. En fegis som jag är inte lika feg längre. Det är härligt =)

Hmm, vad har mer hänt? lite smått och gått. Lite fest, curling, hockey, försök att komma till Kicking Horse utan resultat pga av kraftigt snöfall, GNAR Day osv osv. En hel del saker som jag borde bloggat om, men nu har det helt enkelt inte blivit så.

Jag måste tillägga att jag har inhandlat världens bästa skidor - Atomic Bent Chetler. Mer än så behöver jag inte säga om dom!

Jag avrundar med att säga att jag börjar smälta det faktum att jag snart är hemma igen. Det ska bli kul att träffa nära och kära! Jag saknar.

Och just det apropå att snart resa hem :D Jag Rille och Carro kom underfund med att vi ska resa hem samma dag, med samma flyg och hela köret. Såååån lättnad. Nu slipper jag ha ångest över att resa själv!! Underbart!

Och i veckan ska jag försöka ta tag i vissa saker i mitt liv. Jag måste skaffa ett jobb ( Norge? ) så att jag kan åka på nya äventyr nästa vinter. Funderingar på USA, Japan och kanske Kanada igen börjar bli påtagliga. Haha, jag älskar mitt liv!! Det är just nu ett enda stort äventyr.

Peace

1 kommentar:

  1. Eller varför inte ett jobb i Kanada? :-)
    /Birgitta

    SvaraRadera