torsdag 27 december 2012

Resan tar sin början!

Nu är i stort sett allt packat... tror jag! Det känns som jag glömt något viktigt. Det gör det iofs alltid. Dessutom så har jag fått det välkända fenomenet resefeber. Trodde jag skulle slippa det i år eftersom man genomgått processen tidigare. Men jag antar att vetskapen om en kommande lång och dryg resa gör sitt vad gäller kemiska reaktioner i kroppen. Dessutom så hade jag resfeber under en mycket längre tid förra året. Inför denna resan kom det egentligen först på Juldagen!

Som sagt, allt är packat, viktiga dokument utskrivna och allt ska vara i sin ordning! Nu väntar jag bara på att klockan ska ringa kl 04.15 sen börjar resan på riktigt. Det är nog det som gör att jag mår lite oroligt just nu... att bara liksom sitta och vänta! Men snart ska jag hämta Jake i Nässjö. Då är vi två som kan dela oroligheten =)

Klockalarm på 04.15 som sagt och sedan in i bilen ca kl 05.00 för att sedan köra den ner till Malmö där min kära mor släpper av oss. Min mamma är bäst i hela världen som ställer upp på att köra oss ner dit <3 Sen då tåget in till Kastrup och genomgång av all den jobbiga obligatoriska sortens procedur. Sen lyfter vi kl 11.05 med byte i London och sedan väntar en 9 h flygtur till Calgary! Där möter vi upp med Oskar och tar sedan buss till Revelstoke för att hämta gamla Bettan som ska vara vår transportvärd i vinter. Vad som händer efter det är ganska oklart! Vi har inget hus förns 1a Januari så vi har ett par dagar att slå ihjäl innan allt är i sin ordning! Kanske blir det nån dag på Mt Mckenzie för att åka skidor i gamla goda vänners lag, eller så kanske vi åker tillbaka till Golden för att bo på Motell där tills det nya året börjar? Vi får se vad som händer helt enkelt... Vi är i alla fall 3 svenska grabbar som kan hålla händer den första tiden. Sen kommer Julia och Malin den 8e Januari och då blir det ordning och reda, det är solklart =)

Är ni intresserade av att se vart jag kommer tillbringa mina 3 månader så kan ni kolla här:
http://vacations.kijiji.ca/c-Canada-British-Columbia-Kootenay-Rockies-Golden-BC-House-20mins-from-Kicking-Horse-Mountain-Resort-W0QQAdIdZ424420222

Och här har ni Kicking Horse Resort, skidanläggningen alltså:
http://www.kickinghorseresort.com/mountain/information/trail-maps.aspx

Detta får bli mitt sista inlägg från Sverige. Jag kommer väl med uppdatering, när tid finns, om hur saker och ting ter sig.

/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar