söndag 24 mars 2013

Att känna sig nöjd och tillfreds när en magisk resa börjar gå mot slutet!

Det gör jag verkligen! Ah, känner mig nöjd och tillfreds alltså.

Det var ett tag sedan senaste blogginlägget. Ångrar lite nu att jag inte skrivit mer frekvent sedan dess för det har hänt så otroligt mycket bra känns det som =) Men nu kommer jag ju då inte ihåg allt tyvärr. När jag kommer hem till Sverige igen ska jag ta en dag och sätta mig och tänka tillbaka intensivt. Det blir nog ett längre bogginlägg av det skulle jag tro...

Jag fortsätter skrivandet med det som hänt den närmsta tiden:

Idag har "Wrangle the Chute" gått av stapeln. Det är en freeride tävling där människor deltar som inte är rädda om sitt liv. De tar sig ut på klippväggar ingen man ens ser en väg på, de hoppar 20-25 meters klippor och mycket mycket mer sjuka grejer. Jag valde att avstå som publik idag då skidåkningen i vanlig ordning ( åtinstone den senaste tiden ) var alldeles föör bra :) Det gäller att ta tillvara på sina dagar nu. 2 skiddagar kvar bara...
Idag blev det 2 fantastiska åk. Jag hade gärna kört mer, men min kropp säger ifrån. Den är nog sliten sen gårdagens åkning.

Angående gårdagens åkning... vilken dag!! 2 fantastiska åk, en liten pillow line och sist men inte minst så hoppade jag minst största klippa nånsin. Och jag var såååå nära att stå den första försöket. Andra försöket landade jag i mitt första bombhål... Aj!
Jag klippte ihop min första film nånsin lite hastigt igårkväll som bara innehåller åkning från igår:

https://vimeo.com/62499390

Bilder från klipphoppet kan ni se på http://densparkandehasten.wordpress.com/2013/03/24/lampan-los-och-kameran-var-framme/#

Dagen innan igår så gjorde jag något annat mycket, mycket, häftigt! Jag tillsammans med Rasmus och hans bror Linus hyrde skotrar med enorma krafter! Dom körde vi i oerhördamängder snö. Jag har en del filmmaterial även därifrån men det har inte blivit någon film av det ännu. Jag kan i alla fall avslöja att jag blev skyldig guideföretaget 90 CAD för en sketen plastkåpa som knappt gick sönder. Det som hände var att jag körde en mindre klättring, vilket jag tycker är svårt, eftersom skotern hela tiden vill följa terrängen. Det som hände var att skotern ville följa terrängen neråt, medans jag ville fortsätta uppåt. Jag föll av och skotern valde då att köra nedför backen.... själv!! Jag drabbas av panik och springer efter men konstaterar att skotern kommer krascha rakt in i en träddunge. Allt detta finns på film. Detta kommer att publiceras på något vis i framtiden :)
Den här dagen hursomhelst var en av de roligaste nånsin! Lätt värt pengarna!

Dagarna innan dessa är lite dunkla! Det har varit så bra det sista så dagarna vävs in i varandra. Jag har i alla fall doppat flugan för första gången i en kanadensisk älv. Det blir nog tyvärr inte så mycket mer flugfiskande här den här gången heller. Fishbum livet får vänta =)

Har också hunnit med en sämre tur i Rogers. Där hade vi i alla fall tur med vädret! Johan filmade lite:
Johan Almroth snackar skit i rogers pass medans vi andra kämpar!

Här kommer bilder från dagarna som varit

















Tjoo!

/J


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar