lördag 20 augusti 2011

Sävsjöfestival, fotbollsmatch, jobb, ekonomisk plan och en sväng till ett Öringställe

Får bli kort för jag orkar inte skriva en hel jävla bok...
Sävsjö festivalen var förra helgen. Kul att träffa lite folk men intrycket blir i allmänhet kass. Hur kan man stänga kl 1?? Dom får ju typ slita ut folket... Skaffa tillstånd till 2 så folk kan handla mer sprit FFS :D
Sen så var det värdelöst arrangerat för de som inte fyllt 18. Hela festivalen kretsade kring öltältet tom banden spelade där under fredagen? Va är det för skit egentligen?
Hur som helst så blev jag bakfull som fan under Lördagen. Under Söndagen sedan var jag inte fullt lika bakfull, tur, då en fotbollsmatch skulle spelas. Första matchen sen jag var 13-14 år nånting. Gick sådär, stryk med 0-3 mot ett ungt lag. Dom var kvicka och dribblade bort oss en del, sprang ifrån oss. Men man fick i alla fall mangla ner ett par stycken av dom :D

Sen så har jag jobbat den här veckan. Fullt ös. Veckorna är dock alltid lika när det gäller min trötthet. Pigg Måndag, hyfsat pigg Tisdag, sedan förstörd resten av veckan. Det är för att jag inte kan somna på kvällarna. Spelar ingen roll om jag lägger mig 9, somnar ändå inte förrns kl halv 12 :S

Igår Fredag, så var jag till ett bortglömt öringställe. ( alla öringställen har mer eller mindre blivit bortglömda då man aldrig får någon öring där längre ) Tänkte att om det är någon tid på året som man har större möjlighet att fånga en större öring i mina hemmavatten, så är det nu, strax innan lekperioden. Visst man får köra med streamer, men väl värt om det nappar sedan =)
Igår var jag iaf dit, tog med mig pannlampan utifall jag skulle bli kvar längre stund. Gick upp till "fallet" Kastade några kast med min GumurmusFluga i hålan där uppe, och då jäklar satt där en liten vacker en :D
Wihuu, började awesome ju. Satte mig ner och packade en segerpipa, domnade bort fint i skallen! Tänkte att idag går det nog bra, kanske får någon finare idag med =) Precis när jag ska kliva ut i ån igen så halkar jag på en sten, tänker nej faaaan, tar emot med höger hand ( som det för övrigt ligger ett spö i ) och sedan halkar till igen och landar mellan två större stenar med arslet före. Mellan de både större stenarna ligger en liten spetsig sten. Den upp i svanskotan var ingen dundermedicin. PAIN!!! och BLÖT!!!!
Blev less och fiskade ett par timmar till utan resultat sen åkte jag hem bitter trots allt.....




idag är det Lördag. En tråkig Lördag. En sån där lördag då jag sitter vid datorn och tappar modet och hoppet.  Jag tycker inte om att sitta hemma ensam. Jag behöver hitta ut till folk. Jag saknar mina gamla vänner från Sollefteåtiden, något jävulskt alltså. Den gemenskapen och brödraskapet vi hade går inte att få igen... Nu när jag bor i Sävsjö är jag rätt ensam egentligen. Har liksom inget gäng att binda mig till. Och jag saknar kvinnokontakt något vansinnigt. Jag känner mig på sätt och vis utstött, fast egentligen inte av de här hemma, utan mer att jag undrar vad alla de jag verkligen tycker om gör, och att jag verkligen vill hänga med dom, fast det inte går. Jag känner mig helt enkelt utstött på så vis att jag egentligen inte har något umgänge som jag känner mig hemma hos här..... Alla tråkiga dagar slutar med minnen från Sollefteå tiden. Underbart, men också jobbigt

Har i alla fall sammanställt en liten lätt budgetplan för Kanada resan idag ( om det nu blir kanada ), och jag konstaterar att jag kommer ganska långt på den summan jag har nu. Men blir jag arbetslös så är det kört för jag ska ju leva fram till i Dec också... Men det är lite pill och plock. Jag måste bland annat inhandla nya skidor och bindningar till dom, lavin kit, rygga, hudar. Sen vill jag ha hjälm, skidställ, nya pjäxor ( ev ett måste ). Och då får jag räkna med 16-20000 spänn för det.... mycket pengar på en gång men det är ett måste. ska jag ha ny hjälm och andra kläder ute på berget så landar jag väl på 20-25000 utrustningsmässigt istället... svider lite. men jag får nog handla det mesta där. Blir för jävla mycket annars att ha på flyget. ( värre hem men som Sharkman säger; " ett problem i taget " )
Men i vilket fall så vill jag bara säga att jag hatar datorn. Fan för att det ska finnas all info där.... Fan vad jag blir rastlös och otålig av att sitta och hets söka information. man blir ju knäpp av allt!!!! Jag menar bara en sån sak som att leta prylar.... GAH!! Jag hatar det verkligen. Jag jobbar hellre med händerna ;) Och det märks då jag nu jobbar som "snickare", newbie så kan inte nånting, men galet kul yrke. lätt bästa jag provat på hittills. Blir nog vuxenlärling sen när jag lekt av mig och det är dags att bli gammal och sunkig!

( Blev visst en hel bok idag också )
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar