måndag 1 augusti 2011

Utekväll i Jönköping, Gösfiske och Ångest

Börjar med Lördagens strapatser i Jönköping. Jag får tacka framförallt Sebastian som spontant bjöd in mig att följa med honom och hans crew till centrum för en kväll med stenhårt festande. Jag strosade runt hemma och var allmänt less för att jag inte hade någonting kul att göra under Lördagen. Ångesten för att det inte blir någon årlig fiskeresa norrut sved ordentligt också, så jag blev onekligen taggad på att dränka mig i öl och glömma den tanken för ett tag.Var också otroligt kul att hänga med ett umgänge som jag normalt inte hänger med. Dom var grymma på att festa grabbarna. Kändes som vi ägde stället faktiskt om jag ska vara helt ärlig ^^ Somnade kl 06.30 ca och vaknade "en aning" bakis... var uppe ett tag tills jag kände att jag mådde riktigt uber kasst. somnade åter och gjorde så i några timmar tills farsan väcker mig "vi ska inte dra till Rusken och fiska Gös?"

Så lite pinsamt är att detta som skulle vara en blogg med inriktning flugfiske, får sitt första fiskeinlägg handlande om Gösfiske...
Hur som helst så  hade vi väl lite nybörjartur som lyckades kroka och avliva 5 gösar som idag skall smaka mumma på tallriken. Det var mycket spännande faktiskt, speciellt då vi knappt hittade till land kl ca 23.30, och Rusken är full av stenar under ytan :S Morfar som var med blev onekligen lite nervöst när hans normalt dova stämma, blev kryddad med lite extra bas.
Gösfiske är för övrigt inget jag egentligen testat på tidigare mer än att jag fick min livs första gös förra sommaren från land i en sjö. Så vi tar lärdom av denna första men ej sista turen och försöker igen inom snar framtid =)
Här bilder på några utav fångsterna;


Innan dessa Gösar hamnade på kroken så drabbades vi av följande;
Nattsländor i mängder kläckte på sjön... Och en sann flugfiskare som jag är kan jag inte förneka att jag då inte kunde njuta av att sitta och trolla från en båt. Jag drömde mig genast iväg till ett strömmande vatten med vakande fisk i de norrländska fjällen.... :/ Men det får som sagt vänta 300 dagar till ca.

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar