onsdag 11 april 2012

Tying Flies

Yap, det är det här jag gör under dagarna som arbetslös i Sävsjö. Börjar bli uttråkad nu, nå jävulskt!!
Binder flugor och gymmar, det är ungefär så mycket jag kan göra under dagarna eftersom att himmelen bokstavligt talat pissat/pissar mängder med olika former av H2O på mig. När (om?) solen tittar fram så ska jag minsann ut och vifta med mitt flugspö.

I övrigt så försöker jag att ta tag i min situation - jag söker jobb på annan ort! Jag måste ha något som stimulerar mig samt pengar, utan det så lever man inte utan man hamnar i något slags vakuum. Det tråkiga med att vara arbetslös är att man blir förslappad och därmed även sysslolös. Kreativiteten, motivationen och ambitionen försvinner när man sitter hemma och ugglar helt ensam. Ja, jag känner mig otroligt ensam här på Tågvägen 2...
Och med detta så blir även jobbsökandet otroligt påfrestande. Det känns många gånger hopplöst, men jag kan ärligt säga att jag inte ger 100 % heller. Men det går liksom inte att ge 100 % eftersom jag personligen blir som jag skrev ovan slapp, okreativ, trög, miserabel och omotiverad av situationen jag befinner mig i... Jag ser snarare problem än möjligheter :(
Det jag framförallt behöver för att få denna betungande sinnesstämning att försvinna är ett par goa vänner att hänga med. Det tråkiga är bara att alla dessa finns utspridda över hela detta avlånga land.
Nåja, den här lilla "down" perioden är bara tillfällig, så länge jag bara kommer härifrån... NÄR jag kommer härifrån... Snart, väldigt snart hoppas jag!

Flugbindningen har i alla fall varit ett sätt att koppla bort all negativ energi, lite meditation! Här kommer lite bilder på kreationerna:

 Uppe till vänster - Cdc & Elk, riktigt nöjd för att var första gången jag binder dom. Nere till vänster - Superpuppa. Till höger - March Brown.

 Till vänster - Klinkhammer i små storlekar. Höger - Palmer mygga

 Prövade på ett nytt mönster - Foamkläckare!

Ett gäng Zonker streamers!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar