torsdag 3 januari 2013

Ett par bra dagar till ända, kurering av smalben nästa...

Vi börjar med det bra!

2 dagar har vi hunnit med att åka på berget nu. Den första dagen tog vi det relativt easy och körde runt och lärde känna systemet. Systemet består inte av speciellt många liftar, och dessutom så går alla nedfarter på samma sida av berget, vilket gör det lätt att lära känna berget. En gondol som går upp till toppen och tar fruktansvärt lång tid att åka, en 4 stolslift som även den går till toppen, fast en annan topp, och den går inte hela vägen nerifrån. Sen finns det 2 liftar till som går från dalstation till mitten av berget ungefär. Känns inte som att vi kommer använda de liftarna speciellt mycket.
Det absolut goaste med berget är att det verkar vara sjukt bra access till friåkning! Igår så körde vi 2 otroligt härliga åk på baksidan av berget. Det finns mängder av val man kan göra på baksidan. Man får dock inte åka för långt... det kan bli lite jobbigt att gå upp igen då!

 Brant körning i gles skog. Skojigt som fan!



 Dalen på baksidan av KHMR






Vi har också sett att det finns stoooora möjligheter att ta sig längre bort på bergsryggen. Enligt säsongare vi träffat som varit här ett tag så är det heller inga problem att ta sig tillbaka till systemet sedan. Vi har också förstått att terrängen här är mycket fetare än i Revelstoke. Här hittar man lätt branta skogsåk =) Just nu så är det inte jättekul att åka i systemet då all snö är riktigt hårt packad överallt. Jag kan därför tänka mig att det blir en hel del turande fram tills snön åter faller... Men.....

Min främre del av mitt högra smalben har fått sig en kyss igen, precis som förra säsongen. Då var jag borta från skidåkningen i 1,5-2 veckor. Idag kändes det dock inte fullt lika illa Men jag kommer troligen få vila minst 4 dagar skulle jag tippa på.... vilket såklart suger stenhårt! Har dessutom sett på prognosen att snön ska börja falla efter helgen. Jag hoppas jag hinner läka helt innan pudret lägger sig, jag hoppas verkligen det!!

/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar