onsdag 9 januari 2013

Snusabstinens rastlöshet och frustration!

Benet är fortfarande inte bra... Jag läste igår igenom min blogg från förra vintern bara för att luska ut hur mitt ben mådde då efter den smällen. Det tog då 1,5 v innan jag kunde åka bräda och 2 v innan jag kunde åka skidor igen. Nu har det gått ca 6 dagar sedan den löjliga kraschen och jag har fortfarande ont i benet. Det är så frustrerande... Snön ska lägga sig inatt också om man ska tro på väderprognosen och jag kan nog egentligen inte åka imorgon... Men jag kommer att försöka ändå, med skidor eller med bräda! Det som gör minst ont kommer det rimligtvis bli. Ett åk eller två... vad som helst bara jag slipper sitta här i huset själv och ruttna. De dagar jag varit hemma själv, jag vet inte vad jag gjort? Ingenting värt att komma ihåg i alla fall. Usch.. jag har alltså varit i Kanada sedan den 29e Dec men bara åkt skidor i 2 dagar.... på grund av det ena eller det andra. Vilket sjukt tråkigt "tycka synd om mig själv" inlägg det här blir känner jag. Men det är faktiskt den största känslan inom mig just nu, att jag tycker synd om mig själv.
Lite ljusglimtar i tillvaron finns det ju i alla fall tack och lov, och speciellt om man ser till framtiden ( peppar peppar ta i trä ). Det är ju låååång tid kvar på den här vistelsen. Men jag känner mig stressad det ska jag inte förneka.. Lääääääk!

Två skärmar, popcorn, öl och voltaren - calssic!

 
Har slutat snusa.... Förjävligt! Hade verkligen behövt detta livskvalitetförhöjande medel.

Tur är i alla fall att vi har en hot tub på gården. Åtminstone så inbillar jag mig att skador läker snabbare i en Hot tub?
En bild på Hot tuben måste vi ju ha =) 

Äh, vi tar 2 bilder så att man verkligen fattar att vi har en egen på vår gård!

Under mina 6 dagar hemma så har jag även varit duktig och lyckats hinna ta kort på 2(!!!!) ytterligare rum i huset, TV-rummet, som i ärlighetens namn faktiskt inte alls har samma standard som "the swedish house" i Revelstoke har, men det duger! I övrigt, förutom hallen, och köksfläkten som inte existerar, så är detta huset något fräschare än det i Rev, och inte minst mycket större!
Det andra rummet jag hunnit med att fota under mitt hektiska tidsschema är mitt eget:



Idag blev vi också fulltaliga i huset. Malin och Julia är här nu =) Börjar bli lite trött på att det bara luktar svettig man ( pojk menar jag egentligen, Oskar och Jacob har bara fjun än ).....( de går dessutom och lägger sig kl 10 varje kväll )! Nä, men i ärlighetens namn var det skönt att ha de här. Speciellt Julia som jag ju inte träffat på så länge :)

Ah, btw! Köpte ett par snowboard boots idag! Tänkte att jag kunde göra som förra året och åka bräda några dagar innan jag är helt ok men dessa boots var lite hårdare än de jag lånade ifjol vilket då resulterar i att jag får ont. Varför inte köpa ett par mjuka boots då så jag kan åka? Prövade ett par mjuka skor men de kommer inte bli bra i längden enligt min personliga snowboard coach - Oskar! Såå... får väl se hur det ter sig imorgon.


Dags för bingen.

tjä


7 kommentarer:

  1. En liten fundering! För att minimera trycket och minska risken för ytterligare skada, går det inte lägga "gel"plattor fram?!?! Sarah hade sådana plattor när hon hade problem med sina smalben och funkade hyfsat ihop med lite voltaren gel efter passen!!!!
    Kram
    din mor!

    SvaraRadera
  2. Hoppas det slutar göra ont i benet snart så du kan åka! tråkigt att bara sitta och vänta! Ha det bra så länge o hoppas ni får lite snö :) kram Michan

    SvaraRadera
  3. Inte fan ska du väl åka bräda "livs-coachen"...gör mig inte besviken nu! ;) Föresten - om allt annat skiter sig för mig, kommer du och hämtar mig i Calgary om jag flyger in dit och latjar lite skidor med Dig/Er....verkar ju ha plats för ett liggunderlag i huset....

    //Gam-Sunken

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, alla sätt att ta sig nedför berget är bättre än inga alls!?
      Jag tycker att du får komma på besök så länge du klarar av att umgås med mindre tunnhåriga/skäggiga personer än du själv? Det gick ju trots allt hyfsat i Mt Baker förra vintern ;)
      Nä men jag ska kolla lite med de andra. Jag vet nämligen att det kommer en del på besök här i huset och vi får ju max plats 6 stycken i bilen, vi är 5 normalt!

      Radera
    2. Jag vet inte hur seriös jag var i min förfrågan...min skidsäsong är ytterst osäker just nu. Vet ingenting. Men det vore givetvis grymt att ha några att åka med om jag skulle ta mig iväg för ett par veckor. Jag återkommer om det skulle bli läge...och jag har full förståelse om huset och bilen är full, bilen skulle man kunna fixa med en hyrbil givetvis.

      Radera
  4. Duke207 Är du säker på att du vill hänga med "junis-svenskar" jag menar efter förra årets påhopp på "Nordic Skibums" så finns det en del otalt? ;) (läs: ironi)
    Farbror Oskar Wagrelius

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, var du en av de uthängda eller? Jag tror jag löser det på det bästa sätt jag kan - jag brottar ner er allihopa! :) Det borde nog gå bra tycker jag, bara det sker i lagom mängd så att gam-gubben pallar med det...ha det gött i snön era små sviiin (inte alls avis !?) //Sunken

      Radera