måndag 14 januari 2013

Farbror Joakim, solskenspuderåkning, en tur till Banff, världsklass burgare och kyla!

Jag har blivit Farbror Joakim!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Så sjukt märkligt, men kul! Lillbrorsan har avlat fram en annan människa - ballt! Enormt grattis till honom och Johanna. Jag är jävligt glad själv men framförallt för er skull! Tråkigt att man inte kan vara hemma just nu bara. Hon får vänta 3 månader och jag får vänta lika många innan vårt första möte äger rum. Längtar efter det gör jag =)


För att övergå till annat kul:
I förrgår var en riktigt bra dag. Efter 2 dagar med snöfall på totalt 48 cm så öppnade sig himmelen och solen kom fram. Det resulterade i följande:


Åket är från Whitewall, ett brant "face" i Fuez bowl som öppnade först i förrgår på grund av lavinrisken. Vi hade turen att få köra 2 åk i orört pudet. Jag lyckades dessutom träffa ett "alaskan spine" i slutet av filmen. Syns dessvärre inte så bra eftersom snön var för lätt och bildade ett snömoln framför GoPron.... he he :D

 En del av ligan står beredda att åka Whitewall!


Efter 3 dagar med extrem puderhets så pallade vi inte åka nå mer skidor. Alla var vi slitna och beslöt därför spontant att ta bilen till Banff. Julia skulle ju hursomhelst köpa nya skidor och i Banff är det billigare då man betalar mindre skatt där. Alla köpte någon pryl förutom jag ( öl räknas inte ). Var ganska tråkigt att gå runt i affärerna och inte behöva något. Men, och det är ett stort men! Jag åkte inte till Banff förgäves. Jag, Oskar och Jake käkade världens bästa burgare medans Julia och Malin käkade vanlig sushi. Burgarna var gjorda på Elk kött vilket var extraordinärt gott! Jag hade dessutom makaroner på min burgare!? Det är svårt att förklara med ord hur gott det var. Det måste helt enkelt upplevas. Jag rekommendera därför att du tar en flygbiljett till Calgary och tar Greyhound bussen till Banff och sätter dig ner och beställer en Mac & Cheese Burger på Brunos Bar & Grill! Lätt värt



 Senare under eftermiddagen så träffade vi på en kompis till Jake, Malin och Julia. De valde att återigen äta medan jag och Oskar valde att spela Dart. Jag vann dubbelt upp :D

 Mycket skidor hängande på väggen i restaurangen av modell rak!

Idag har vi åkt ett par åk i systemet bara. Det var Åre-kyla på berget idag så det var mindre kul. Imorgon ska det dock bli lite mildare så då åker hudarna på och det vankas fet åkning i orört puder igen!

/J


2 kommentarer:

  1. Asskönt med en film - mer sånt! Men lite falsk marknadsföring? Grymt fluff men vadå ospårat, såg ganska spårigt ut där du dundrade på i början av filmen ;) Fin flygtur i slutet! Bra kört! Kan ju hinta om en filmrelease som kommer "snart"...sitter och redigerar förra vinterns åkning nu. Du finns omnämnd och även filmad.

    SvaraRadera
  2. Du, det ser jag fram emot =) Meddela när det är färdigt!!!

    SvaraRadera