söndag 10 februari 2013

Hälften till ända, hälften kvar!

Idag var tanken att vi skulle till Rogers Pass och köra lite färskt puder i solsken. Vi var riktigt stokade på att testa att köra rediga pillows för första gången. Vi hade dessutom fått fint sällskap i form av Erik Nylander. Dock så ville inte skithögen ta oss dit idag. 
Vi hoppade in i bilen imorse, och i tid dessutom!!! För en gångs skull. Jag satt vid ratten och började rulla oss ut från uppfarten. Kändes konstigt! Gick ut och konstaterade att vi hade punka... En jäkla tur dock att vi inte fick punkteringen igår på vägen till, eller ifrån, de heta källorna vi besökte. Det var nämligen ganska många mil dit. Eller på väg till, eller ifrån Rogers, hade heller inte varit kul.
Ett dilemma i dilemmat blev sedan att få loss en av bultarna som satt förbannat hårt, och som dessutom var skadad, så nyckeln inte fick riktigt fäste. Det gick inte alls med tillhörande nyckel till bilen så vi letade upp andra nycklar vi prövade med utan resultat. Tillslut gick till och med nyckeln sönder...


  Jag gav upp. Satte mig ner och sket i allt. Oskar sprang och hämta en annan nyckel hos våra trogna vänner. Han gjorde ett tappert försök men kom likaså han in och gav upp sen. Jag sprang sen ut och gav det ett till försök. Och äntligen efter många stön, svordomar och frustration så lossnade den. Så nu har vi reservdäck på bilen i alla fall. Imorgon drar vi till verkstaden tidigt innan vi gör nytt försök på pillows i Rogers. Bättre lycka då hoppas vi på!

Idag vart det istället mysåkning i solen. Snön är ej bra längre. vi behöver snö! Riktigt tungt år på snöfronten :(
Meeeen. Solsken gör gott åt själen!

Och just ja. Vi fick ju såklart lifta eftersom ju reservdäcket är modell jätte klent.

Och just nu sitter jag och håller på att somna framför datorn. Och jag kanske håller på att bli sjuk... Får se om det blir något Rogers för mig imorgon... Eller någon skidåkning alls för den delen... 

Och just det. Min Gopro finns inte längre i min ägo då den lossnade från sitt fäste när jag inte stompade en backflip för några dagar sedan - surt!

Det var de det i ord! Har tagit lite sporadiska bilder här och var. De får sköta resten av snacket:








I Kanada kan man köpa 3 l flaskor :S

Ett berg vi kollat på. Ska nog kunna bli en tur upp där någon dag.




Hot springs! Redigt gött! Fast luktar äggmök av allt svavel.
Det var varmt som fan. Skönt då med en kall å att svalka sig i.



/J

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar