måndag 6 februari 2012

Backflip - Ännu en gång... Eufori!

Oj... Egentligen finns det massvis att säga, men jag ska försöka hålla mig kort!

Jag börjar med att sammanfatta dagen. Den började med att jag kände mig väldigt dålig sedan Barbecue festen vi arrangerade igår. Erik och Claar bestämde sig för att hänga hemma tills Super Bowl gick av stapeln. De skulle ner till Last Drop och titta. Jag var sugen på skidåkning som vanligt, behövde komma ut och få lite rörelse och luft. Stighudar på och vi traskade mot Montana. När vi hade gått en bit så var Rickard och Carro sugna på att bygga en BC kicker, Anna och Becka sugna på att sola. Så vi splittrades. Carro var taggad till tusen på backflip, jag var mindre taggad. Men efter ett tag så kom jag igång med hjälp av Rickard och Carros hjälp. Det är så jäkla kul att åka med dom, de vet hur man triggar igång! Och efter att par försök, vissa bra, andra riktigt dåliga, så nailade jag min första backflip någonsin!!
Euforin var fullständig... I did claim it, with real passion!

Carro gick det nästan lika bra för. Hon satte flygturen rotationen och landningen, ah egentligen allt, men lyckades på något vis lägga sig ändå.. Men vi är så jäkla nöjda nu, vi har brutit en sådan tjock barriär :D

Rickard är inte riktigt funtad som oss andra.. Han bara gör saker, utan att tänka så mycket. Idag satte han nästan en dubbel bakåt!? Jag frågade om han hade försökt innan, han sa nej. Jag och Carro körde ett par vändor på vår lilla kicker utan att sätta någon bakåt medans Rickard filmade oss. Rickard hade ju byggt en egen större kicker. Efter ett tag ville han också flyga och bli filmad. Han körde ett par lättare hopp där han gjorde sådant som han är bekväm med. Sedan så stod han plötsligt på inrunnet igen "Jocke filmar du?", jag svarar "Ja, vad ska du göra för något?", "Jag tänkte försöka på en dubbel" och i nästa sekund så är han påväg neråt, inga 30 min tvektid som jag och Carro lyckades skrapa ihop. Killen bara kör..

Jag hade tänkt lägga upp filmer på både Carros flip och Rickards dubbel, men det verkar inte som att det går lägga upp mer än ett klipp här? Så jag lägger kanske upp dom filmerna i de 2 nästkommande inläggen =)
Här kommer lite bilder jag lånar från Carros kamera från denna fantastiska och underbara dag:
 Rickard står redo
 På väg upp för ett nytt försök
 Rickards kick
 Carro glaaa
Jag glaaa

Nog om idag, även om denna dag kommer att klistra sig fast i mitt minnesarkiv så länga jag vandrar på jorden...

Igår var ännu en episk dag, full med endorfiner! Jag Jonte och Hammarsten hade bestämt med ett gäng andra svenskar att vi skulle ta vårt pick och pack och ge oss ut i Montana Bowl igen. Där skulle vi gräva en solgrop och konsumera lunch. Vi blev där i 2 timmar, och tro det eller ej ( det är ju bara början på Februari ), men vi har alla blivit drabbade av en stark vårsol de här dagarna som givit oss alla en fin brun nyans i nyllet =)
Här har vi bildarkivet:
 Rickard hudad och färdig
 Mot Montana
 Täten
 Solgrop bygge
 Gänget hade med sig ved
 Lovisa är innovativ
 Ett fint avsnitt att åka under varmare dagar. Skugga bevarar puder!

 Hela gänget
 Hört att varga-vintern kommit till Sverige... tråkigt
 Sketchy hike
 Hudar på
 Det händer att folk åker fel och får spendera natten i skogen...
 Bättre kissbild
Lock

Peace


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar