måndag 20 februari 2012

Tillbaka på skidor på allvar igen, lagom till den efterlängtade snön

Nu var det ett par dagar sedan jag uppdaterade här. Har inte haft lust helt enkelt..

Vad som hänt är följande;
Jag har åkt en väldans massa snowboard för att låta mitt ben läka fullt ut. Det har varit både roligt och nyttigt. Jag kan ärligt säga att jag blivit mycket bättre på att hantera brädan, åtminstone i pisten! Igår så hade vi äntligen fått lite snö. Därmed försökte jag också åka lite i skogen med brädan, gick otroligt dåligt. Det var som stenhård puckel under den lösa snön som fallit, och därmed klarade inte min balans av att hantera det. Jag ville efter endast ett åk inte åka något mer. Jag var helt slut och arg på mig själv. Jag var nog den enda på berget som tyckte att det var tråkigt igår... Men nu har jag lämnat brädan till Oskar igen. Stort tack till honom som ställt upp för mig under dessa dagar!

Vad gäller skidor så hade jag egentligen inte comeback idag, eftersom jag körde en provdag med SL laggen på för ett par dagar sedan. Gick sisådär. Tycker inte det är lika kul att köra på dom korta små kvicka längre. Hade dessutom känningar i benet, så därför gick jag tillbaka till brädan istället.

Idag gick jag i alla fall och hämtade mina kära Big Pen på repair shopen. Jag var själv till berget idag eftersom grabbarna hade gett sig av uppåt tidigt imorse. Jag orkade inte följa på då jag var ute igår kväll. De andra som följde med ut mådde lite sämre än jag, så jag fick lifta upp till backen själv!
Men det spelade inte så stort roll då jag stötte på halva Borås gänget plus några andra svenskar. Vi tog på oss hudarna och gick mot Montana skogen. Tror ni hon levererade idag kära Montana? Ja... Det gjorde hon verkligen! Blower pow har återigen lagt sig som en slät babyrumpa bland träden. Jag var lycklig när jag kom ner vill jag lova =)
Vi bestämde oss för att ta ett åk till. Sagt och gjort, vi började klättra, en väg som jag aldrig mer kommer att gå. Vi gick nämligen i stort sett hela vägen upp igen på ett Catrack... Vanligtvis så åker man med Stoke Chair upp för att sedan gå skiers left mot Montana, inte så många fallhöjdsmeter man behöver klättra. Idag gick vi alla fallhöjdsmeter som Montana-åket inkluderar... Aldrig igen!!
Hur som helst, väl uppe, så valde vi en annorlunda linje ner i skogen. Någonstans mellan South Bowl och Montana skogen. Där hade jag mitt livs näst bästa åk tror jag. Linjen var helt fenomenalt bra. Lite brantare än Montana, samt att det var lite lekfullare terräng med lite små pillows och annat skoj. Snön var i stort sett orörd. Fantastiskt!
Tyvärr så har jag inga bilder eller videor från åken idag...

Puder gänget.

Måste också passa på att delge ett par bilder som Oskar Wagrelius plåtade på mig under en av de fantastiska dagarna i Monata Bowl. Jag själv var inte medveten om att han tog kort på mig förens han sade det efteråt. "Jag fick ett par schyssta bilder på er där ni åkte" sa han när vi träffades. Titta här,

Foto: Oskar Wagrelius
Foto: Oskar Wagrelius
Tack för dom säger jag!

I övrigt så  har det hänt lite smått och gått. Vi har bland annat curlat, badat Hot tub (såklart), spelat matlåde yatsy, och gått ut på Regent.

Some pics.
 Oh Yeah!
 Ny favorit
Sweatshop Union är ett känt Kanadensiskt ösigt Hip Hop band!

Det var allt för den här gången! Håll i hatten, för den närmsta tiden kommer bli awesome för mig. Jag ska kanske ut på helt nya äventyr, lååångt ifrån Revelstoke =)... Det viskas om Mt Baker, en skidanläggning känd över hela världen då de innehar snörekordet worldwide... Som sagt, det viskas. Men kanske kanske får jag äran att besöka denna omtalade skidort!

Och just det, jag höll på att glömma. Jag måste ju göra er läsare lite avundsjuka också! Det ska fortsätta snöa här i Rev. Vi kommer käka puder hela veckan ;)

Wow

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar