tisdag 7 februari 2012

Efter gårdagens bravur så blev det fadäs idag...

Idag var ännu en fin dag på Mt McKenzie med strålande sol som resulterat i en brunare nyans på de flestas nyllen, i vissa fall rödare nyans...

Idag var det Claars, Eriks och Beckas tur att glänsa. Vi tog sikte på vår redan befintliga kick där jag hade segrat igår.
Lite fin shaping

För Becka var inte det här nånting nytt. Hon har tidigare gått puckelgymnasium i Järpen samt varit en duktig freerajder tidigare. Hon har därmed gjort ett par bakåt-jannar förut. Hon var ändå nervös vilket är naturligt då man inte gjort tricket på ett tag. Hon stompade alla sina försök - grymt!

Erik gjorde som jag gjorde igår, han började snurra men ångrade sig i luften vilket resulterade i en bättre krasch. Han stompade sitt 3e försök - fantastiskt! Jag var nog lika gla som han =)

Jonte var lite frånvarande redan när vi träffade grabbarna på toppen av Stoke. Han sade ett par gånger att han inte var sugen eller laddad. Väl framme vid kickern så satt han mest för sig själv. Jag ska vara ärlig och säga att jag aldrig trodde han skulle försöka. Killen har inte gjort backflip någon gång tidigare i sitt liv. Med det faktum så imponerade han desto mer genom att smälla på en jäkel, något överroterad, men sjukt nära! Pöjken har mer stake än han tror :) Han försökte ett par gånger till och var lika nära alla gånger. Han har den nästa gång!

Under detta förlopp så satt jag och njöt i min solgrop. Jag har ju redan gjort min och kände mig lite stel idag av förklarlig anledning.
Men... efter ett tag så bestämde sig jag, Rickard, Carro och Anna för att gå upp på andra sidan grytan och bygga en ny kick där. Vi gjorde en mycket större och den såg mycket inbjudande ut. Jag tog så mycket fart som jag trodde att jag behövde. Nu skulle jag bara pröva att hoppa vanligt. Jag sköt ifrån så mycket som jag trodde att jag skulle göra nästa försök som var tänkt att bli en backflip... Man skulle kunna säga att jag flög så in i helvete, och med alldeles för mycket åstadkommen bakåtvikt. Jag landade på bakspetsarna och tumla runt en liten bit, kände att något gick fel under runttumlingen och stannade upp med enorm smärta i smalbenet. Det blev inget försök på backflip idag... 
Färden ner till bilen var inte trevlig, utan tvärtom väldigt otrevlig. Ca 1 700 fallhöjdsmeter med oerhörd smärta... Men senare när jag hade fått i mig 2 Ipren, fått av pjäxan hemma, badat hot tub växelvis kylt ner med snö, smort på voltaren, så mår mitt ben mycket bättre. Kanske är jag på berget igen inom en vecka. Åtminstone så hoppas jag det. Vad ska jag ta mig till under de här dagarna? :S Jag vill ju göra det jag älskar, det jag är här för... Jag kommer bli rastlös!

Nu har jag som utlovat under mitt förra inlägg tänkt bjuda på Rickards dubbel backflip, Enjoy!
Killen är en förebild!

Nu håller jag alla tummar och tår jag har och hoppas på att vara tillbaka i backen snart. Jag vill ju åka skidor...

Hejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar