fredag 3 februari 2012

Ett par dagar senare...

Ett par dagar senare... Hmm, vad har hänt egentligen? I Tisdags var det fest det vet jag, en redigt bra en. Helt absurt roligt var det!
Men ofta så för även det goda med sig något sämre... Dagen igår var alltså inget vidare. Undrar om jag börjar bli gammal? För jag blir väldigt sliten numera... Eller så dricker jag helt enkelt en aning för mycket alkohol när jag väl dricker...
Men jag undrar ändå, hur vissa orkar supa var och varannan dag? Det finns vissa här i Revelstoke, som är ute otroligt ofta. Hur gör dom? Hur orkar dom?

Igår var alltså ingen bättre dag. Det blev fåtöljen större delen av dagen tillsammans med Blue Mountain State som är en otroligt vrickad men rolig serie. Jag hann också med att sova 2 timmar under dagen vilket resulterade i att jag hade väldigt svårt att somna på kvällen.

Idag har dock varit en mycket bra dag. Vi var uppe hyfsat tidigt på berget, gjorde en tur till Montana skogen där det var helt OK åkning. Det var inte lika ospårat som det brukar, kanske pga att det var ett tag sedan sista snöfallet var plus att vädret idag var förbannat bra! Det var näst intill vallfärd bort på ryggen.
Sedan så tog vi lunch, jag Erik och Claar. Efter det drog vi ut och körde go piståkning samt att jag försökte bibehålla min 360 som jag satte för flera dagar sedan vilket gick sämre... Jag fattar inte vad jag håller på med? Har stora problem med den helt enkelt. Ibland är de allra enklaste ting svåra att ta sig ann...
Vi körde också ett åk i Sweet spot, ett lekfullare åk där det finns en hel del klippor att droppa. Jag gjorde ännu en gång en saftigare krasch när jag försökte ta mig ann en klippa. Jag utmanade mig själv lite och tog lite mer fart över kanten än jag brukar, samt att jag litade till fullo på Claar som rekade landningen åt mig. Jag brukar tycka att det är läskigt att inte kika på hur helheten ser ut, alltså att titta på klippan och landningen och visualisera flyget. Idag gjorde jag inte det, och jag kände direkt i luften att jag skulle krascha då jag fick för mycket framåtvikt i luften. Därav så resulterade det hela i att jag slog ett par kullerbyttor utför, men det gick bra! Snön är mjuk =)

Har varit dålig med kameran det senaste - alltså inga bilder att bju på!

Sooo long

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar