torsdag 9 februari 2012

Roadtrip till Banff och några tusen fattigare =)

Igår var en bra dag. Claar, Erik, Carro, Rickard och jag tog bilen till Banff, ca 30 mil enkel väg. Jag är ju skadad och de andra kände för att göra nånting annat. Claar bodde ju dessutom i Banff ifjol så han fick en möjlighet att träffa sina vänner =)
Jag var till en början skeptisk till att följa med... Lång bilfärd plus att jag kände av Tisdags pubben på Regent. De andra fick tjata upp mig. Tur var väl det för Kanada visade sig från sin bästa sida vädermässigt igår - Bluebird! Så vi fick ett alldeles ypperligt tillfälle att se Klippiga bergen genom bilfönstret. Fasen så vackert det är;


 Kicking Horse
 Golden

 Framme i Banff
 
 Det blev en del inköp i Banff, Rickard slog till på ett par nästa års Rocker 2or
 Banff kan inte erbjuda riktigt samma skidåkning som Rev, men stan är mycket mer iögonfallande.
 Legend?
 Suchi train!

 Nya googles till mig!
Jag och Erik impuls köpte en GoPro med tillbehör, ca 1500 svenska för GoPron. Bättre pris!
 
Sammanfattningsvis så är vi alla lite fattigare, lite gladare, lite mer kittade, lite mer Kanadensiska och lite mer erfarna. Happy day! 

Idag blir en rastlös tillställning känner jag på mig redan nu... Ingen åker skidor iofs, skönt för mig med ännu en dag med sällskap bortom Mt McKenzie.
Kom igen benet, läk fortare!

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar