torsdag 23 februari 2012

Puder över öronen, i visa svängar bokstavligt talat, och kommande roadtrip till snörekord land

Egentligen har jag inte så mycket att säga om gårdagens skidåkning, har inga bilder, ingenting att delge från mina personliga tekniska utrustningar. Igår sved det att veta att jag har en GoPro som inte ens har använts för sitt syfte, utan ligger hemma och är trasig.
Igår var i alla fall den sjukaste dagen/skiddagen i mitt liv. Har aldrig upplevt sådan djup och bottenlös snö tidigare. Faceshots for real! Känslan var överväldigande, enough said!

Vill ni få en liten hint om hur det var, kika på Eriks filmklipp här. Notera sista åket på filmen, där killen har sin GoPro på huvudet... Då förstår ni vad jag menar med faceshots...
http://hammarsten.blogspot.com/2012/02/its-like-magic.html

Nu har jag stått på antingen snowboard eller skidor under 8 dagar i sträck sedan skadan. Jag ljuger inte när jag säger att jag är sliten och tar därför en behövlig vilodag. Jag behöver ändå lugn och ro till att ställa alla prylar till rätta och packa väskan... För vet du vad Jocke, imorgon tar ännu ett nytt äventyr sin början. Jag, Claar, Erik, Seb och Martin ska åka på en 57 mil lång roadtrip till USA. Första gången för mig. Och vi ska inte bara till USA, utan till skidorten som innehar snörekordet worldwide genom dagens moderna tidsepoken - Mt Baker!!!! 

www.mtbaker.us

Jag är inte bitter!

Tänkte att jag också ska passa på att delge mitt första backflip försök någonsin på skidor. Efter den här kraschen tog det ytterligare 6 eller 7 försök innan jag nailade den.


Tju

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar