torsdag 26 januari 2012

Back on the mountain :D

Nu äntligen, det har varit 3 sjukt dryga dagar... Första dagen trodde jag att jag hade åkt på något allvarligt, att jag skulle bli sängliggandes 1 vecka eller så. Som tur är så mår jag nu betydligt bättre =) Inte undra på kanske så som jag proppat i mig av mängder av olika varianter på huskurer och tabletter.
Men som sagt idag var jag tillbaka på berget, och jag kan känna att jag lever igen :D Jag är så lycklig där uppe, på Mt Mckenzie.

Det blev dock kanske en lite för hård öppning då vi började med att knalla upp på Sub Peak... Ingen lång promenad, men brant. Jag måste säga att jag älskar mina Duke bindningar och stighudarna. Fasen vad det sparar energi att knalla med dom istället. Upp till Sub Peak är det dock inte läge med hudar, det är för brant terräng för det. Jag fick upp flåset fortare än kvickt och hostan var påtaglig. Målet var det numera klassiska åket i Montana Skogen, men vi beslutade att traska upp till toppen eftersom det var så fint väder, och sedan skråa så långt mot Montana Bowl som det gick. Antar att det var värt mödan, för man såg så mycket mer av omgivningen när vi väl var uppe.

 Erik feeling good.

 Good-feeling uppe på Sub Peak.

Kenyanen ( Rickard ) är redo att börja traska mot Montana Skogen.

Eftersom jag var det femte hjulet idag - långsammast och tröttast på berget, så utnyttjade jag det till min fördel och tog tillvara på det istället för att hetsa på. Jag vet ju att de andra väntar på mig vid destinationen. Jag stannade därför till och gjorde mig besväret att göra ett kortare filmklipp, mest för morsans skull, som tyckt att jag tagit för lite bilder på vyerna. Tråkigt nog så vill inte min blogg ladda upp klippet. Så det får helt enkelt vara... Ledsen för det mamma...

Promenaden var jobbig. Men som vanligt så bjuder alltid Montana på eufori. Inga bilder eller filmer den här gången. 
Och för övrigt så älskar jag min nya hjälm som har inbyggda hörlurar. Åkningens upplevelse höjs en aning med lite skidrelaterad musik i öronen =) 

Jag och Erik orkade inte följa med på den sista turen så vi drog ner till Wino på dalstationen och tog oss en G.I Winter Ale
Helt enkelt en bättre öl. Hittar du en bättre, let me know.
I övrigt har det inte hänt så mycket. Hela gänget förutom Jonte och jag var på någon Eddy pub ikväll. Vi stannade hemma och beställde home-delivered pizza. Bra pizzor här i Kanada, mycket bra!! De vet verkligen hur man lagar ihop skräpmat här, där har Sverige något att lära. Även om jag tycker att Sverige är bättre på många andra sätt... vad hände till exempel med påslakan? här sover man med ett vanligt tunt lakan med täcket liggandes på? Och heltäckningsmattor med strån långa som 2 veckors oklippt sommargräs... Undrar egentligen hur mycket djur det bor under mina fötter just nu? Och vad hände med dörrhandtagen? Och varför måste temperaturreglagen ( varmluftselement ) i enskilda rum utstråla solvärme, eller ingen värme alls. "Lagom" mina kanadensiska vänner är ett bra ord, ett ord ni borde lära er! I övrigt har jag absolut inget att klaga på. Mitt liv är helt enkelt Så mycket bättre! just nu :D Näst intill perfekt!

Soo loooong!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar