fredag 6 januari 2012

Framme i Revelstoke

I made it all the way to Revelstoke =) Var definitivt ingen smärtfri resa. Lite strul i tullen i Kanada men det gick bra ändå. 

Ah, sitter just nu i en uber skön fåtölj i huset jag bor i. Jetlagad-trött gör det svårt  att hålla ögonen öppna. Lokal tid i Sverige just nu är typ 03.00 så inte konstigt jag är trött... JVM håller samt alla funderingar håller mig vaken.

Har inte åkt några skidor idag utan gick ner till stan och mötte upp Andreas, min travelmate. Checkade inte stan, tog en fika, och handlade en hel del. Har långt som fan ner till stan, 30 min promenad enkel väg. Hade tänkt köpa nåra öl som jag tyckte jag var värdig efter allt slit men det gick helt enkelt inte. Var tungt nog det jag fick med mig från matbutiken.

Har också stuvat upp all packning så jag känner mig halvt installerad iaf. Mycket nya intryck dock, så man känner sig lite förvirrad. Och sedan engelskan... den kommer väl med lite träning =)

En liten komisk grej. Det är ju FWT här nu i Revy ( Freeride/Freeski World Tour ). Vaknade kl 11.00 lokaltid snurrigare och konstigare än vanligt... Stapplade in i köket och hälsade på Carro o Rickard som ordnat boendet, samt två andra snubbar, Erik och Henke som enligt Carro bara skulle bo här ett tag. Tyckte den där Henke var lik någon, som att jag kände igenom honom. Visade sig att jag visst bor med Henke Windstedt :P Har ett par Henrik Windstedt Pro Model Handskar som jag ska slänga i ansiktet på honom. Dom suger!!

Softar resten av dagen. Ska försöka komma in i dygnsrytmen så jag är någorlunda pigg imorgon, då blir det skidåkning!! Inte så mycket POW än tydligen, utan varmt för årstiden. Plusgrader i byn. Men det kommer!

Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar