måndag 23 januari 2012

Fortfarande sjuk i Revy...

Igår kväll var en hemsk kväll. Gick och lade mig runt kl 8, helt slut och frös som en antilop antagligen skulle frysa i Antarktis. Dom har ett speciellt värmesystem här i Kanada. Antingen är det kallt, eller så är det varmt. Det finns liksom inget lagom läge. Sätter man på värmesystemet på lägsta nivå så får man ungefär 23 grader i rummet skulle jag tippa på. Jag fick i alla fall sova själv i grabbrummet igår, eftersom det kanske finns en smittorisk hos den sjuka jag bär på.
Hur som helst, jag gick och lade mig i vårt 23 gradiga rum tillsammans med ett merinounderställ, strumpor, en tshirt, en tjocktröja och en mössa, och på det ett tjockt täcke. Frös ändå. Låg där och försökte sova. Vet inte om jag lyckades med det, allt blir så konstigt när man har hög feber. Jag vet att jag låg och såg saker som jag annars inte skulle kunna se. Man ser mycket konstigt när man har hög feber. Ofta otrevliga saker, men igår var det ganska trevligt, så det var ju ett plus. Sen någon gång under natten vaknade jag och svettades som en isbjörn troligen skulle göra i Sahara, den höga febern var borta och jag kunde återgå till en normal sömn.

Rickard och Carro kom tillbaka till oss igår, och med dem kom även bilen - skööönt. De har varit i Red Mountain och tävlat. Hur det gick för Carro kan ni läsa här http://www.carolinestromberg.com/2012/01/21/trist-semi-6920159 Rickard däremot skriver ingen blogg ( vad jag vet ). Men han var inte totalt missnöjd, även då han missade finalen med ett par placeringar.

Just nu sitter jag själv hemma på Arrow Drive 1669. Alla de andra är uppe på berget och åker skidor. Jag är lite avundsjuk... Det hade tydligen kommit 11 cm nysnö. Och det verkar enligt RMR:s hemsidan som att det troligen kommer några cm till under veckan. Kul också att Jonathan kom upp till berget idag. Hoppas det känns bättre i hans ben och att han inte kommer tillbaka före alla de andra.

Imorgon är det 2 dollar ölen på Regent. Det har blivit standard på Tisdagar. Hoppas jag är pigg imorgon så jag inte missar denna ösiga Tisdagskväll.

Inatt kommer också den 7e och sista personen som skall bo på Arrow Drive, Rebecka. Vi blir då 3 pojkar i det lila rummet. Lite trångt måste jag säga... Jonathan sover just nu på madrassen som är till Rebeckas säng på golvet i vardagsrummet. Han trivs där. Frågan är bara hur vi ska lösa problemet vi har. För jag vägrar ligga på en luftmadrass på scenen resten av tiden, är ju ändå lite mer än 2 månader kvar. Och just nu är jag sjuk, och då förstår jag om grabbarna inte vill sova i samma rum som mig. Det blir lite pussel att få ihop saker och ting, men det reder sig säkert. Bara vi får tag i en madrass som går att sova på.

Nä, nu ska jag trycka i mig en påse chips och se en film. Kanske Black Swan? Sen ska jag försöka få tag i mamsen för lite skype.

Jag vill också passa på att rekommendera den här länken, Sick!!


Krya på mig!

1 kommentar:

  1. Krya på dig! Det är många dagar kvar innan du ska hem, så bli ordentligt frisk innan du ger dig ut igen..
    /birgitta

    SvaraRadera