tisdag 17 januari 2012

En dags vila och sedan på`t igen... 1 åk räckte!

Igår var en dag i vilans tecken. Alla i huset bestämde sig för att ta "a day off" från berget. Jag själv var sinnessjukt sugen på bergets puder men kände mig lite förkyld så det blev kanske ett förnuftigt val att stanna hemma ändå. Så vi kilade ner på stan, spanade lite i byns shoppar, handlade ett par ställbara turstavar vilka var guld under dagens hike till MontanaBowl. Rickard och Erik tog ett gympass. Jag hade inte det minsta ångest över att inte följa med dom. Så som vi turar på berget så får jag min träning och dessutom valuta för det - Puder! Musklerna får jag träna tillbaka back home...
Maten igår stod Erik för då det skulle lagas en paradrätt från hans sida, mycket fin köttfärssås. Idag ska vi laga Chipskyckling, ett recept som går hem hos alla och det tackar vi Mamma Gudrun för =)

I förrgår när vi kom hem från den mest episka dagen någonsin så fick vi se att vårt tak börjat läcka in, och droppa ner i den stora sängen. Detta reulterar i att det ser ut så här i vardagsrummet just nu ;
Sover som en stock i sköna soffan längst ner i högra hörnet på bilden. Jonte slaggar på en skön madrass.

Och såhär ser det ut i köket btw, kom på att jag inte lagt ut bilder på hur det ser ut i huset. Kanske kommer en bild på utsidan någon dag framöver också,
Eftersnack i köket när ryggorna plockats ur, hudarna hängts på torkning, och dito kläderna.

Idag skulle vi upp tidigt tänkte vi. Vi startade vår tur 11.15.... hehe! Turen tog ca 30 min till toppen av MontanaBowl. Jag tog täten tätt följ av Erik, Andreas och Claar. Sista tredjedelen fick jag själv spåra vilket ju betyder att vi skulle få köra orört puder - stoked! Resan dit var dock bitig och kall;

Vi gav oss iväg ner mot skogen. Lite flackare i början av åket, och idag var snön trögare och kallare vilket gjorde att det blev svårt att få upp farten till en början. Dessutom var snön djupare idag ;) Men när vi kom ner till trädlinjen så blev det brantare och där hittade vi asbra rännor att lägga pudersvängar i. Vi stannade till en del och fotade och filmade. Idag var det bra, men i förrgår var något magiskt. Det som gjorde att det inte blev lika bra idag var att vi valde fel linje genom skogen. Åket blev hälften så långt, dock brantare, men vi fick gå en bit i slutet...
Här följer två printscreen bilder från två olika filmer gjorde med iphone - Tack Erik och Jonathan. ( filmerna hittar ni på facebook )



Några timmar senare... Var tvungen att avbryta bloggandet då vi har varit på stan och spanat på walkie talkies. Blev en lång och kall promenad hem där vi konstant gick och viftade med den liftande tummen. Trodde det skulle vara lätt att lifta från stan med tanke på hur glatt alla stannar och plockar upp en när man ska upp till backen, men ack så fel vi hade! Väl hemma så gjorde vi som jag skrev ovan chipskyckling med lyckat resultat. Efter det blev det vallning av skidor så kanske vi får lite mer speed i morgondagens puder =)


Sen var det Hot Tub som vanligt och en eller två öl på det. Livet är hårt!!


Ha det bra Sverige, jag saknar dig inte..
Tjaaaaa

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar