lördag 7 januari 2012

Premiär på skidor!

Hell yeah, today was the mother fuckin day!!
Åkte snålskjuts på Henke och Erik upp till backen, löste ut liftkort, satte på mig pjucken. Tog en snabb koll i spegeln och konstaterade att jag var all set, och snygg som fan dessutom...B)

Förväntansfull som ett barn på julafton var man. Första dagen på skidor fick gå i uppvärmningens tecken tänkte vi... meeeen, det blev fullt ös medvetslös ändå, otippat! Visst är man här för pudrets skull, men det får vänta ett tag verkar det som. Just nu är de epic i pisten, och där trivs ju jag ganska bra =) Extrem Big Pen måste jag säga går jävligt bra i pisten för att vara så feta som dom ändå är.
Fått känningar i knölarna på fötterna redan. Traskade alltså ner till stan idag igen för att uppsöka en bootfitter, får se om det gjorde något resultat. Ser tveksamt ut men jag håller tummarna. Måste bli av med den smärtan om jag ska kunna njuta till 100 % här.. Och det återstår ju mååånga skiddagar så det är väl inget gott tecken med smärta redan första dagen..

Klockan är nu 21.00 ca lokal tid. Alltså drygt 06.00 Svensk tid. har frotfarande inte kommit in i dygnrytmen till fullo - därav trött nu!!

Innan jag lägger mig så tankar jag ett par bilder från random stuffs so far;
7 h i London, hann se de klassiska bussarna, gå en promenad genom HydePark samt ta en Guiness på en "pub"
 Packningen i Calgary, väntan på Greyhound Shuttle
 Mitt rum i Rev, trevlig heltäckningsmatta =)
 Lär va grymt flugfiske här under sommarhalvåret... Gah!!
 Oh yeah!
 Skidorna funkar utmärkt i pisten, tror inte de fungerar sämre när pudret anländer!
 Relativt nöjd
Andreas är gla han mä

Godnatt Sverige,

Peace

4 kommentarer:

  1. Åh den här bloggen ska jag följa slaviskt! så himla bra är du Jocke! haha bra där med winstedt-handskarna hahaha
    ha det bäst! Kram /Levin

    SvaraRadera
  2. Synd att jag visst inte hade dom med mig bara. Men jag sa till honom att jag tycker att dom suger 8)
    Hoppas allt är bra med dig Juuulia! <3

    SvaraRadera
  3. Är inte mycket av en bloggläsare, men säger som "Levin" denna ska jag följa slaviskt ;) Schysst att du fick träffa Henke. Nu vill jag se många actionbilder i midjedjup puder ;)

    SvaraRadera
  4. Du får vänta med dom actionbildern, pudret har inte anlänt ännu. Men localsen säger att jag inte behöver vara orolig =)

    SvaraRadera