torsdag 12 januari 2012

Första turen, biljard, bowling, hot tub, utgång, bakis

I skrivande stund så har jag min första bakisdag här i Revelstoke. En återblick på gårdagen;
 Kokanee, bra öl!
 What can I say...
 2 dollar/ölen Pub på Regent. Tisdags häng =)
Tummen upp på det!

Trevligt igår, blev dock en aning för mycket för mig. Tror grabbarna försökte supa ner mig och det lyckades dom halvt med... Spillde ut en öl på en kanadensare, kunde inte prata, höll på o spy, gick hem o lade mig, vaknade kl 12 och missade FWT finalen på berget. Men vad gör det när man har en Hot Tub som åter igen väntar =)

Jag har inte åkt skidor på 2 dagar nu. Igår vart det kollektivt gymmande istället för skidåkning. Gick sådär skulle man kunna säga. Henke och Erik, båda verkar vilja tävla i allt, lyckades få mig att springa ett test som dom själv gjort tidigare. Jag fick agera som något slags bevis på att testet gick rätt till för Rickard, eftersom han formligen spöade skiten ur dom. Testet går ut på att springa på ett rullband så länge man orkar. Rampen ställs in på 15 graders lutning och farten på 6.2 mph. Henke och Erik han gjort testet tidigare och lyckats vara kvar på bandet i 4 minuter ca. Rickard var kvar i 14(?) minuter. Dom tyckte det verkade osannolikt och undrade om det verkligen kunde stämma. Jag hoppade på och var kvar i 3 minuter kanske... Kunde knappt andas på 10 minuter - sandpapper i halsen. Aldrig varit med om något liknande. Sjukt jobbigt!! Efter det blev det inte så mycket gym.. var liksom lite energilös! Jag fick i alla fall domdera på bänkpressen 8)

I förrgår skedde också en andfådd tillställning. Jag följde med kollektivet på en tur längs med ryggen. Satte på stighudarna för första gången, lite bökigt men det gick. Traskade på i ganska så svag uppförslutning i 20-30 min ca. Sjuuuukt jobbigt. Skidorna och pjucken väger ton. Men kul att se att mina marker the duke fungerar som dom ska iaf, betydligt lättare än att bootpacka. Fick ett fint åk med orörd snö, inget pow, men lekfullt åk. Finns fina möjligheter framöver att leta upp grymma sträckor att åka orört puder på. Jag älskar Mt McKenzie!
 Fin vy från ryggen!
 Försökte få en fin bild på allihop men Erik var för ivrig och spretade iväg fortare än kvickt.
Där ska man inte åka!

Blev bara ett åk den dagen, det räckte. Konditionsligan jag bor med. Dom pratar om turer i Rogers Pass på 4-5 timmar :O Hoppas Jonte och Erik som kommer om ett par dagar mer håller mitt tempo. Annars kommer jag få lida alltså.. 

Dagen avslutades med lite öl, biljard och bowling;
 Biljard
 Henke kastar kulan
Ni förstår säkert varför jag använde orden "kastar kulan"

Konstig bowling i Kanada. Trodde bowling var en internationell sport med samma regler/utrustning som i Sverige. Här fick man tydligen kasta 3 gånger per omgång också. Lustigt! 5 käglor!?

Jag mår i alla fall helt fantastiskt bra! Life`s a playground, and I´m playin it =)

Peace

3 kommentarer:

  1. yeeey.. :) / Oscar

    SvaraRadera
  2. Grymt nisse! Hur länge skulle killarna stanna i revy? Jag menar henke och eric. Stay cool!

    SvaraRadera
  3. Henke och Eric packar väskorna i skrivande stund! Hann aldrig åka med Henke tyvärr.. Han har problem med ryggen :/ Inatt kommer Jonte och Erik Hammarsten. Blir nog tryck på`t!

    SvaraRadera