måndag 9 januari 2012

Försöker agera bootfitter...

Har nu avverkat den 3e dagen på berget. Har väl lidit en del kan man säga, inta bara njutit alltså. Mina fötter är inte riktigt helt hundra. Jag kände smärta som jag skrev i tidigare inlägg redan efter halva första dagen. Igår blev det värre. Jag fick en dusch av ångest, "inte fan ska den här smärtan få förstöra min semester jag investerat så mycket pengar och tid i". Har funderat, och tvivlar en aning på att nya pjäxor ska lösa problemet. Jag tycker att dom jag har sitter bra, förutom att de ger mig väldigt koncentrerad smärta på vissa punkter. Min teori är att mina innerskor är för tunna ( racing fit ) och därav så hamnar mina befintliga knölar mot den hårda plasten utan något speciellt mjukt emellan.. Så jag kom på en snilleblixt igår som gjorde dagens skidåkning mycket mer njutbar. Här kommer resultatet;
 
Hemmafix, självhäftande skumgummi och silvertejp.

Frågan är hur länge modifieringen håller, samt hur länge det lindrar min smärta.

Idag var för övrigt en riktigt bra dag. Jag och Andreas kom i kontakt med ett gäng killar från Borås som vi hängde hela dagen i backen med. Mycket trevligt med ännu lite mer sällskap =) Efter berget så var det oerhört avkopplande och euforiskt att ta ett bad i vår Hot Tub tillsammans med 2 öl samt övriga personer i huset.

Thats it for now,
Peace

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar