torsdag 19 januari 2012

Klippdropp, frostskägg, fylla och bakisdag

Kära dagbok...
Jag börjar med dagen idag. Imorse vaknade jag lite lätt av att Rickard och Carro var på väg mot Red Mountain. Var för trött för att säga lycka till. Dom ska nämligen tävla där borta. Hoppas det går bra för dom.

Lyckades somna om och vid 11 tiden någon gång var vi uppe allihopa. Dagen började kasst då både jag och Jonte vaknade och kände oss stela i nacken plus smärta. Kommer troligtvis från klippdroppen vi gjorde igår. Men det glömde vi snabbt när vi började diskutera gårdagens kväll. Detta vände en rutten bakis dag till något bra. Många skratt =)

I övrigt så har vi käkat Tacos, kikat på Gnar, och sunkat. Softare dag. Imorgon kör vi skidor igen. Mr Claar vilar sin nacke och sitt ben efter droppet i förrgår. Jag tänker inte vila. Har för övrigt hört rykten från Fernie... 75 cm nysnö på oerhört kort tid. Kika här, http://vimeo.com/35246133 ... Hoppas vi får ett sådant dump här också framöver.
Imorgon väntar tydligen solsken här. Det kanske bli någon tur och förhoppningsvis så hittar vi lite orörd snö. Imorgon ska vi också till Traverse, en klubb där det tydligen går att köpa ett tuttchake för 20 dollar. Ska enligt rykten vara wet t-shirt contest där imorgon. Spännande!

I förrgår så Åkte vi som skrivet ovan alltså skidor. Vi bootpackade en kortare tur och körde så kallade Spanich Ridge. Lekfull och trevlig åkning med mycket små hopp, och en del fina klippor. Jag gjorde två saker jag aldrig gjort förut, ett liten dubbel klippa, samt ett dropp på 6-7 meter. Den sista finns det bildbevis på eftersom vi hade med oss Erik Hammarsten som lyckades få riktigt fina bilder på mig, Jonte och Rickard. Ni kan se han bilder på http://hammarsten.blogspot.com/. Kul att utmana ödet lite. Jag lyckades iofs inte stompa landningen men det är skönt att nu ha tagit ett kliv i rätt riktning. Var ganska så bajsnödig innan jag droppade kan jag lova. Snart är det dags att snurra en 3a och få det ur världen. Har gjort det förut men inte så mycket att jag är bekväm med det. Sen är målet att också klara en backflip innan jag flyger hem. Men det är mycket tid kvar =)
Gjorde en annan ganska sjuk grej i ett annat mindre dropp. Ganska svårt att förklara hur det gick till, hade varit kul om man hade fått det på film. Men det år ju så att de fränaste grejerna sällan hamnar på film. Jag droppade i alla fall en mindre klippa, med uber mjuk landning, fick lite mycket framvikt och gjorde en stenhård faceplant samtidigt som jag fick en naturlig rotation och lyckades på något vis göra en frontflip/kullebytta. I luften tänkte jag för mig själv att det här blir en rejäl krasch. Visualiserade i huvudet hur jag sett andra vurpa och göra volt på volt och formligen rulla nedför berget i ett "never ending story" scenario. Trodde det skulle bli något liknande för mig, men det blev bara en "frontflip" eftersom jag landade på skidorna igen åkandes neråt... Förvåningen var total, både hos mig, men också Erik som stod nedanför och kollade. Det blev ett "Whaaaat" skrik. Han trodde jag skulle bryta nacken. Skönt att det inte blev så!

Det har inte blivit så många åk per dag den senaste tiden, mycket tack vare kylan. I förrgår hade vi en köldeffekt på - 31 grader. Idag skulle det vara ännu kallare. Dom varnar för "frost bite". Och jag kan ju säga att det var "frost bite". Har aldrig varit med om maken till fruset skägg. 

I förrgår var det alltså också fest, därav baksmälla idag. Det blev en mycket trevlig tillställning. Bra drag helt enkelt, mycket tack vare 2 dollars ölen. Det är oändligt mycket Nordbor här. Skulle tro att 50 % av de som var på pubben igår var från Sverige eller Norge. Invasion... Undrar om Kanadensarna är less på oss?

Usch, det här med blogg börjar bli jobbigt. Jag tar nog en paus på några dagar nu. Blir inget bildmaterial den här gången. Ni får som sagt kika på Mr Hammarstens blogg!

Tjipp!

1 kommentar:

  1. Skulle bara våga sluta blogga .... men du gör rätt i att pausa!
    Have fun <3
    Kram från morsan

    SvaraRadera