måndag 30 januari 2012

Roof session mm.

Det var ett par dagar sedan jag satt här och skrev... Jag tycker liksom inte att det funnits så mycket att skriva om egentligen. Det blir så mycket tråkigare att skriva om sådant jag redan skrivit om, även då jag bara gör sådant som är skoj hela dagarna. Man vill ju inte bli tjatig... he he

Dagarna efter sjukan har väl mest handlat om bra piståkning, slapp på kvällarna och sovmornan. Livet har inte varit speciellt hårt att leva med andra ord. Lite Xgames tv-tittande har det blivit också. Känner mig dock väldigt blåbärsaktig när jag sitter och kollar på det där... Namedrop hit och trix dit. Alla här är sådana wannabes (;P), så det vet vad det hela handlar om, vilka som tävlar, vilket trick som gjordes osv. Jag ser bara att de snurrar som fasen, och typ "ah, men det där såg fett ut". Har aldrig satt mig in i dessa extrema sporter, kanske för att jag själv är så himla dålig på dom... ( satte förövrigt årets första 360 igår :S )

Igår bröt vi dock vår sovmorgon trend och stack ut i backen relativt tidigt... Det blev mycket bra piståkning. Sån där manchester snö som Sverige sällan kan erbjuda, mjuk och len som en babyrumpa. Mina EXTREM Big Pen fungerar så sjukt bra under dessa förhållanden. Jag är så himla positivt överraskad över vad de faktiskt klarar av!
Jag Erik och Jonte körde på riktigt hårt så vi tog en ganska så lång lunch där vi blev väldigt trötta, jag somnade till och med. Jonte och Erik gav sig för dagen men jag beslutade mig för att åka ett par sista åk tillsammans med övriga gänget. Det beslutades om att vi skulle norpa Spanish Ridge. Det blev ett mycket roligt och lekfullt åk, faktiskt med en hel del puder. Jag droppade en större klippa igen efter att Rickard kallat mig chicken. Jag var så sjukt nära på att stå den. Jag måste våga stå och inte hålla på och fjanta med att lägga mig! Efter det så gav sig alla neråt dalstation. Jag och Rickard tog dock ett åk till i South Bowl. Där var det förvånansvärt bra. Det snöade en del igår under dagen och det hade lagt sig 15-20 cm bland träden. Det var bra mjuk och extremt fluffig snö. Ett bättre åk helt enkelt!

Detta faktum att det hade snöat en del och att prognosen för Söndagen, 25-35 cm, såg lovande ut gjorde att vi blev lyriska för vad som skulle komma. Vi ställde klockan på 06.30!!! Fan vad trött jag var. Kikade ut och kollade på Rmr:s hemsida. Det hade inte alls snöat så mycket som de hade spått... Diskussionen vid frukostbordet handlade mestadels om hur stor kö vi trodde det kunde vara idag. Söndag + puderhets = låååång kö, det vet vi! Men det hade ju inte kommit så mycket snö, skulle folk stanna hemma?

 Så klart dom inte gjorde... Mutchachu-Kö!

 Jonte bitter över att behöva köa...

Vi bet i det sura äpplet... Men som en liten notis vill jag ändå påstå att vi alla är rätt trötta på köbildningarna som blir varje helg. Det vore trevligt om det kunde dumpa lite under veckodagarna också så att det inte blir uppåkt så fort, samt att köerna per automatik kommer bli mindre om det inte alltid dumpar under helgerna. Jag har bedjat till Snöguden idag. Detta skedde i Hot tuben enligt en hederlig ceremoni. Jag hoppas på respons!
Skidåkningen på berget idag blev också lite av en besvikelse. Snön som föll ( faller ) var blötsnö. Det blev inte så många åk innan vi tog en tidig lunch, vilket man måste göra dessa dagar om man inte vill köa till maten också!?

 Erik och Claar en aning bittra över dagens förhållanden...

Prognosen för de närmsta dagarna säger varmgrader upp till 1 000 m.ö.h... Ska tydligen komma en del regn i byn, tråkigt! Vi får se vad som händer framöver...

Nu känner jag att det här inlägget fick en liten negativ ton. Jag vill bara förtydliga, Jag är inte bitter!, bara lite pudergalen.

I väntan på pudret så får man hitta på annat. Imorgon kanske vi bygger ett hopp och jag ska försöka mig på säsongens stora mål, en backflip!

Lite annat smått och gott från de senaste dagarna;
 Erik shapar en skogs-kicker.

Massive burger @ Regent

Så, nu har nya timmar passerat sedan jag skrev den övre delen i inlägget. Gör en ny update:
Klockan är nu 23.00! Rille kom hem för ett par timmar sedan, " grabbar nu hoppar vi från taket ", Hell Yeah tänkte jag! På med utstyrseln och ut. Körde några drop från garage taket där traktorn hade lagt upp fina vallar som fick agera landningar åt oss. Efter ett tag ville vi utmana ödet lite och gick över till hustaket där vi beslöt oss för att ladda på. Uppskattningsvis så är det 3-4 meter från snön upp till take off. Landningen var platt, riktigt platt gräsmatta. Men med tanke på hur mycket snö det ligger så tog vi chansen. Rille fick vara tester, as usual! Hans första drop gick bra, likaså mitt. Man fastnade liksom i snön! Rilles andra hopp gick bra, mitt sämre. Rilles sista var riktigt nasty. Han landade i bombhålet jag lyckats spränga. Därav så fanns det ingen mjuk snö kvar. Han knockade sig själv med knät upp i nyllet - Pinochio ansikte!

Bilder hittar ni här; http://jonathanclaar.com/post/16751157909/roof-session-at-our-place-i-was-behind-the-camera 


Thats all for now!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar